Getaway Rock Festival – dag 1

Jag har inte varit på GRF innan, har dock bara hört positivt och många verkar tycka att det är lite som mellanSveriges/södra norrlands svar på Sweden Rock. Det tycker inte jag, Sweden rock festival är en bra arrangerad festival, GRF, nej, inte direkt! Därmed inte sagt att det är dåligt för besökarna, som verkar trivas fint i det stekande sommarvädret.

Graveyard

Det hypade gänget, från Göteborg med succé plattan Hisingen Blues i ryggen.

Vi säger såhär, jag fattar hypen! Graveyard var riktigt bra. Varför? Jo de känns som ett jävligt gött jam helt enkelt, spelglädjen, lugnet och skön stämning när solen sakta går ner.

När nästan allt som görs och hörs idag, är välplanerat och välproducerat, då är Graveyard som ett skönt andrum, där man minns vad rockmusik faktiskt handlar om från början.  På hemsidan skriver de att de är här helt enkelt för att underhålla och spela musik som de själva tycker om.Det hoppas vi alla att de fortsätter med, för de är ju precis det som Graveyard gör bäst.

 Ghost

Det är uppenbart att Ghost vill vara jävligt hemliga. Det är ganska osvenskt, men väldigt smart av dem. Säga vad man vill, men det är bra musik och bra underhållning minst sagt!

 

Nightwish

Inte helt överraskande så levererar de en riktigt snygg scenshow, alla i bandet är glada som sig bör och Anette pratar skånska!

Jag tycker de gjorde det bra! Jag stod inte helt bra under detta gig som bilderna illustrerar. Tips på hur man kan få benen att växa över en helg bara mottages tacksamt!

Någon slags avrundning… så var det en bra första dag! Redan igår så var folk taggade för Manowar nästa dag. På väg in till området så rycker ett plötsligt tag i mig, ”Om jag säger Manowar!, manowar! …vad säger du då?” Jag förvånar mig själv genom att kvicktänkt svara ”Living on the road?” varav alla brister ut i ett totalt lyckoskri jag inte trodde var möjligt från det manliga släktet. ”Jaa, en i alla fall, säger de nöjt och går vidare

Bäst – Graveyard

Sämst – okunskapen och den dåliga infon på arrangemanget.

 

2 thoughts on “Getaway Rock Festival – dag 1

  1. nya arrangörer på getaway förra året var de grymt bra uppstyrt, mycket sittplatser, flera matställen av god kvalitet, över huvud taget var allt bättre. Sedan att inte alla fick pröjs är väl en annan historia.

    1. Hörde också att de var nya arrangörer. SYND! Vet att många sa att de var bättre innan. Inte mkt att göra åt. Hoppas de styr upp missarna till nästa år. De är ju ett bra område att köra på.🙂

Leave a Reply

